Newsletter

captcha

Top Panel

فراخوان اقدام فوری عفو بین‌الملل برای آزادی برادران افکاری

سازمان عفو بین‌الملل در یک فراخوان فوری خواستار آزادی برادران افکاری شده است. عفو بین‌الملل گفته است مقامات ایرانی در حال "شکنجه و اعمال سایر رفتار‌های بی‌رحمانه" علیه حبیب و وحید افکاری در زندان عادل‌آباد شیراز هستند.

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه ۱۷ خرداد (۷ ژوئن) در "فراخوان اقدام فوری" خواستار پایان دادن به شکنجه برادران افکاری شد.c_250_150_16777215_00___images_banners_E3StFn6XEAIm1Pf.jpeg

این نهاد بین‌المللی حقوق بشر با ارسال توییتی یادآور شده است برادران افکاری از شهریور ۹۹ یا جداگانه و یا در کنار هم در سلول‌های انفرادی بدون پنجره به سر می‌برند.

عفو بین‌الملل گفته است براداران افکاری از مراقبت‌های پزشکی مناسب، هوای تازه، تماس‌ تلفنی و ملاقات‌ حضوری با خانواده محروم‌اند. آن‌ها از درد دائمی ستون فقرات رنج می‌برند و حبیب افکاری دچار دندان‌دردهای مکرر نیز می‌شود.

عفو بین‌الملل در قسمتی از نامه خود از مقامات ایرانی خواست تا زمان آزادی، براداران افکاری در شرایطی نگهداری شوند که با موازین بین‌المللی انطباق دارد و به پزشک دسترسی داشته باشند.

وحید و حبیب افکاری در اعتراضات سال ۹۷ در شیراز بازداشت و به شدت شکنجه شدند.

وحید افکاری به اتهام معاونت در محاربه، به ۲۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و سه ماه حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

عفو بین‌الملل در فراخوان خود همچنین از مردم خواست به سفارتخانه‌ها و مقامات ایرانی از جمله ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه نامه بنویسند و خواستار آزادی براداران افکاری شوند.

 

دویچه وله فارسی

BalatarinFacebookMySpaceTwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineTechnoratiLinkedinMixx

Newsletter

captcha

Visitors Counter

5894554
TodayToday5021
YesterdayYesterday4822
This_WeekThis_Week18525
This_MonthThis_Month100001
All_DaysAll_Days5894554